2012-04-26

Medvehagyma krém

A hétvégén még egy utolsó adag medvehagyma krém készült. Azért nem pesto, mert így sokkal többrétű a felhasználása - szerintem. Receptek jönnek majd szépen, sorban.
A leveleket megmostam, lecsepegtettem, szárát levágtam - a képen még szárkurtítás előtt állnak a levélkék.

Deszkán durvára vágtam,

és aprítógép segítségével, só és extra szűz olívaolaj hozzáadásával pépesítettem.

Egy tálban még adtam hozzá olívaolajat és csinos üvegekbe porcióztam; az üvegek popsiját a pulthoz ütögettem, hogy a levegőbuborékok eltávozzanak.

A teli üvegcsékre még olívaolajat öntöttem, hogy biztos legyen a levegő elzárása a krémtől.

A tornyocskák várják sorsuk beteljesülését.

Az üvegekről egy gondolat: sokszor szenvedtem, hogy a kanalat beszuszakoljam az üvegbe, kikapargassam az alján maradt lekvárt, krémet; ezt meguntam és kerestem egy olyan üvegfajtát, melybe kényelmesen tölthetem a finomságokat és melyből gond nélkül ki lehet kaparni a maradékot is. Imááááádom őket! 
A kamrában sorakoznak őkelmék még üresen, türelmetlenül várják, hogy pocakjuk kézműves finomságokkal teljen meg.
Én mindent meg fogok tenni, hogy ne sokáig maradjanak éhesek.

6 megjegyzés:

  1. Hú,de király!!!Most segíts:ezt mihez használod fel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi itthon legtöbbször tésztával keverjük össze + sajt; de szendvicskrém is készíthető túróval. Salátaöntethez is lehet keverni, vagy pogácsatésztába keverni ... etc :) Szerinted?

      Törlés
  2. Egyetértek! Akkor a húst is bekenhetjük vele sütés előtt,nemdebár?;-)Vagy van egy Fornetti termék/az egyetlen/amit szeretek-a fitnesz mittudoménmicsoda :-).Csupa zöldség fűszerezve péppé aprítva leveles tésztában sütve/azt hiszem abban/ahoz is hozzá lehet keverni.
    Meg gombát pirítani olivaolajon,pritaminpaprikával julienre vágott hagymával,sózva-borsozva és ahoz hozzákeverni és tésztára tenni
    Meg.......:-D

    VálaszTörlés
  3. Üdv!
    Most olvastam ezt a bejegyzésed, és mi is hasonló problémákkal küzdünk az üvegek alján maradt kincsek kinyerésével. Kérlek, ha lehet - írd meg, hol lehet nagyobb mennyiségben beszerezni ezt a fajta üveget. Ugyanis a sárgabarackfánk egyre több gyümölcsöt terem, előre kell gondoskodni a megfelelő üvegekről :)
    KM
    (azt hiszem jövőre én is kipróbálom a medvehagymakrémet, így még nem tettem el ezt a finomságot!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia - Z-M Pakk Kft :) - reméljük 2015-ben is jó lesz a sárgabarack termés!

      Törlés