2012-06-02

Eperlekvár

Az úgy esett, hogy tegnap nem esett - ma persze igen, és még hideg is van - és szüreteltünk egy adag epret. Átvizsgáltuk az epertöveket és bő egy kg eperszem virított a kaskában rövid idő múlva (Z oroszlánrészt vállalt a begyűjtésben - köszi).


Az eperlekvár készítése nem bonyolult, főleg eper kell hozzá.
Alaposan megmostam és kicsumáztam az epreket, feldaraboltam, rájuk küldtem a botmixert, összekevertem cukorral és az 5. kerületi orvos zselésítőjével, forralás, habtalanítás, töltés, tótágas, dunszt.


Ezen a képen egy őrületes keverés utáni állapot van.

Az eperlekvár arányai:
- 1,25 kg tisztított eper
- 0,35 kg cukor
- 1 zacskó 3:1 zselésítő



Ma reggeli MEO eredménye: finom lett, főzhetsz még!

A kertbe költözött egy varázsló, mert találtunk néhány amorf epret is, ők különleges helyzetben voltak, ugyanis megmenekültek az üstben főzéstől: nyersen faltuk fel őkelméket.


Strawberry fields, forever!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése