2012-06-21

SAD 6 - Zöldtea-zselés kuszkusz

Mandulasarok Süss! Alkoss! Díszíts! 6. fordulójának kiírása már az első pillanatban megfogott, igaz akkor azonnal a kávé mellett voksoltam. Teltek a napok, hetek – nem készült semmi, konkrét ötlet pedig végképp nem jelent meg.
Szerdán azonban, mintha a villám csapott volna belém: zöldteás zselé valami fehérrel / világossal rétegezve. Ami alapból adta volna magát, az a tejberizs, de ennél valami egyszerűbbet szerettem volna. Akkor érkezett villám 2: kuszkusz.
Felforraltam két bögre tejet két kiskanál citromos cukorral, mellyel leöntöttem egy bögre kuszkuszt, belekevertem egy csöpp vanília esszenciát és állni hagytam, hadd bonyolódjanak egymásba.
Kedvenc teánkból – Teekanne / Zen chai – megfőztem egy 3 dl-es adagot és 3:1 zselésítő útmutatása szerint elkészítettem a zöldtea zselét.
Az elkészült zselét hűtöttem, majd elkezdtem a rétegezést egy talpas pohárba: egy réteg zöldteás zselé (2 percre betettem a mélyhűtőbe, hogy hamar megdermedjen és ne merüljön el benne a kuszkusz) - egy réteg tejbe kuszkusz (nagyon vicces ez így leírva) - egy réteg zselé (2 perces mélyhűtés) – egy réteg kuszkusz.
A tetejét tányéron, vékony rétegben megdermesztett zöldtea zseléből készített kockákkal díszítettem.


Köszönjük a kiírás ötletét, Chriesi.

2 megjegyzés:

  1. Sok sikert :)Kata

    Ha a googli fiókommal akarok azonosulva írni, akkor 24 órára hozzáférhetetlenné teszi a megjegyzéseket. Úgyhogy csak így tudok hozzászólni :)

    VálaszTörlés