2012-07-27

Izé, ecet ...

Izé, ecet, limonádé - tartja a mondás, de most se izé, se limonádé; ellenben ecet minden mennyiségben.


Sok helyen olvastam már a málna ecetről. Vártam majdnem a legvégső időpontig a málna vásárlásával valamiért (miért? nem tudom). Azóta persze kiderült, hogy kicsit elhúzódott a szezon (most készül a második adag).

20 dkg málnát tisztára mosott üvegbe tettem és felöntöttem 0,5 liter fehérborecettel.


3 nap múlva - rendszeresen forgatni kell - már fakul a málna, színesedik az ecet.




Két hét után, frizura, smink, ünneplő, póz - fotó:




Izgalmas volt a töltögetés; az arany nyakbavaló pedig sok gyakorlást (vagy az enyémnél jobb technikát) kíván.


Ha egyszer egy üzlet beindul ... ecet ecet hátán lesz. 
Annyira finomak, hogy ki kellett próbálni még két fajtát (meg ne fogd az ecet tartályt):


Őkegyelmessége Sárgabarack-ecet és Őfensége Sárgadinnye-ecet:




A barackok a gúnyájukban, a dinnye meztelenül került a fehérborecetbe.
A sárgabarackos ecet nagyon sötét lett és tele van gyümölccsel, nem tisztul le. Ez persze semmit nem von le az élvezeti értékéből; tovább kell dolgozni a technikán, jövőre.
A sárgadinnyés ecet színe hamvasan zöld, tiszta, áttetsző, illatos.


A múltkor már használtam a bodza ecetet, de a héten találtam meg a hozzá illő üveget - kancsót.

Gyönyörű a formája, az aranysárga bodza ecet nagyon jól mutat benne.


Íme a három különlegesség:


Sárgadinnye - sárgabarack - bodza


Az ecet-arzenál kérőkre vár: megfelelési kényszeres saláták előnyben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése