2012-07-31

Kacsazúza pörkölt

Ígéretem megtartva beszámolok a szombati bográcsolásról, amit szerencsére nem mosott el az eső. Nem mintha valaha is befolyásolta volna bográcsolási szándékunkat az időjárás; télen is rendszeresen főzünk a szabadban.

Most 30 foknál is melegebb volt, de párhozamosan locsoltuk a kertet, így kellemes volt az idő.

Z szokás szerint hipp-hopp tüzet varázsolt a bogrács alá, úgyhogy nekem csak a fennmaradó csip-csup dolgot kellett elvégezni.

Megtisztítottam és felvágtam 3 közepes fej vöröshagymát; egy jó nagy paprikát és egy szép fej húsos paradicsomot - ezek mind a kertből ugrottak ki.

A bográcsba tettem 3 evőkanál saját sütésű sertészsírt, melyen a vöröshagymát megfonnyasztottam.
Erre rátettem a kettőbe-háromba vágott 1 kg kacsazúzát.
Néhány perc múlva landolt a paprika és paradicsom és egy jó adag házi pirospaprika Cecéről és só.
A zúzák és a zöldségek jó sok vizet engedtek ki, úgyhogy sokáig nem is kellett pótolni.
Kb két óra alatt sűrű szaftban puhultak puhára a kacsazúzák.


Nokedlivel és a múlt héten készült csalamádéval tálaltam.


Recept kötődése az olimpiához: a XXX. londoni olimpia első aranyérmét légpuskában kapta meg egy kínai versenyzőnő - puskával vadásszák a (vad)kacsákat - zúzája pedig minden kacsának van ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése