2012-07-18

Levendulás sárgabaracklekvár

Leszüreteltük / learattuk / betakarítottuk / leszedtük (igény szerint választható) a levendulát a kertben.
Öt kecses csokor készült, a terasz esőtől védett részén száradnak.



Z addig-addig olvasgatta a recepteket, amíg kíváncsi lett a levendulás sárgabaracklekvárra. Megéreztem valamit, ezért a múltheti 18 kg után gyenge  levezetésként vettem 2 kg barackot - just for fun.
A tisztítás (héj lehúzás, magozás) után 1,60 kg tiszta barackhús maradt, ezt kezdtem el főzni addig, míg rostjaira esett szét. 
Ekkor hozzáadtam 16 dkg cukrot és még főztem néhány percig.
Sterilizált üvegekbe mertem és megszórtam egy-két csipet levendulával; összekevertem gyorsan, majd ezután nyomta a fejükbe a kalapot.






Tótágas - száraz dunszt. 






A próba még várat magára; Z szerint össze kell érnie az ízeknek. Majd referálok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése