2012-07-20

SAD 7. forduló - Zserbó mignon

A Katucikonyha háziasszonyának kiírása a Süss, alkoss, díszíts 7. fordulójára klasszikusok új ruháját kérte bemutatni.
Amikor elolvastam a kiírást, szinte abban a pillanatban beugrott a pályamű: Zserbó, mignon formában.

Az eredeti recept formáját és készítését is megváltoztattam egy kicsit.

A zserbó eredeti tölteléke sárgabaracklekvár és cukros darált dió keveréke. 
Az öt emeletes süteményből két réteg tölteléknél megmaradtam a klasszikus receptnél, de a két másik réteg meggyes lett, természetesen a cukros darált dió megmaradt. A sárgabarackos és meggyes töltelékek egymást váltották.

A megsült süteményt kihűlés után mignon formára vágtam, és minden oldalát bevontam a mázzal (3 evőkanál cukrot habzásig hevítettem 3 evőkanál tejjel; majd hozzáadtam 3 evőkanál szép sötét kakaóport és csomómentesre kevertem. Lehúzva a tűzről hozzádolgoztam 100g vajat).

Az íz és a forma nagyot ott van - sikert aratott a kicsike.

(foto Z)


És így nézett ki felvágva.

(foto Z)

Köszönjük az ötletes kiírást, Katucikonyha!

2 megjegyzés:

  1. De jó ötlet, gratulálok hozzá! :) Maradok is nálad még nézelődni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóóó - köszönöm szépen, ez nagy dicséret, ismerve a "munkásságod"! Köszönöm még 1x

      Törlés