2012-07-06

Sárgabarack-project

Belém bújt az ördög, a sárgabarack lekvárok ördöge; nem hagyott nyugodni: 18 kg barack vár lekvárosodásra. 

A múlt héten 2 kg barackból szűk négy kis üveg lett, így pedig nem mehet tovább, több kell! Hát ha nekem több kell, akkor a többet meg is kell főznöm.
Ez az idő ideális a lekvárfőzéshez: ígyis-úgyis meleg van, a tűzhely nem nagyon tudja feljebb nyomni a hőmérsékletet. Hmmm - ezzel most csak magamat próbálom becsapni.

Tegnap este elkezdtem, nagy hévvel nekifutottam, hogy hipp-hopp készen leszek vele, de akkor megálljt fújt a vihar - rohangáltam le és fel; ablakokat mindenhol becsukni, kutyát még villámlás előtt megsétáltatni, kerti napernyőt beszedni; medencéből repülésre képes tárgyakat (úszógumi, labda) fedett helyre menekíteni.
Amikor mindezzel végeztem, akkor álltam neki a barackok forrázásának, felezésének.
A teljes mennyiség kb negyedét sikerült olyan stádiumba juttatni, hogy ma már csak még 15 percet kell főzni és üvegekbe tölteni.

Addig is mutatok egy giga üveget - jobb híján ebbe került a 80%-os készültségű lekvár.

A tetején folpack védi a repülő és kanalas támadóktól a lekvárt.



A kész lekvárok fele-harmada cukormentes lesz - a tudomány mostani állása szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése