2012-08-30

Házi ketchup

The red show is on! 
Folytatódnak a paradicsompiros receptek. A maradék néhány kg paradicsomból házi ketchup készült Gyomro-Sokk Kata barátosném útmutatása alapján.

A héjuktól megszabadított paradicsomokat lemértem, majd feldarabolva a rozsdamentes fazékba küldtem őket.
Minden 1 kg nyersanyagra számítva hozzáadtam 1 fej felszeletelt vöröshagymát, 2 gerezd (meg még egy kicsi) fokhagymát és főzni kezdtem.


Fél óra múlva kilónként számítva 1 evőkanál sót és 4 evőkanál nádcukrot szórtam bele és meglódítottam az ecetes üveget. Szórtam bele oreganot, rozmaringot és egy darab fahéjat.
Így főttek, fődögéltek, amíg felére sűrűsödött. Kóstolás, még két kanál cukor, egy csepp ecet, fahéj kihalászás - és érkezett titkos fegyverem: a botmixer - irtózatos pusztítást csinált.
Szép simára dolgozta az immár ketchup-nak hívható alkotást.
Innen már a szokásos a folyamat: csírátlanított üvegekbe töltés, tótágas, dunszt.
Frissen (még melegen) kóstolás: finom. 
Másnap (már hidegen) kóstolás: még finomabb.


Most a sajtos szendvicsem jutalma egy kanál sűrű, fűszeres, adalékanyag- és tartósítószermentes házi ketchup.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése