2012-08-27

Sokat akar a szarka ...

Sikerült jó sűrű hétvégét programozni még úgy is, hogy csak magunk voltunk. 
Befőzés garmadája, fa rakodás, sütés-főzés ...
Pénteken elkészítettem egy jó nagy üveg kovászos uborkát, reggel már ment is ki napozni a teraszra (kapor, fokhagyma, friss-feszes uborka, pirított barna kenyér, sós víz).
Néhány óra alatt előkészítettem az idei második adag csalamádét:


2 kg uborka, 2 kg paprika, 2 kg káposzta, 1,5 kg sárgarépa, 1,5 kg vöröshagyma - minden vékonyra szelve.
Öntet: 12 dkg só, 45 dkg porcukor, 3 dl 20%-os ecet, 1 tk Na-benzoát, 1 tk borkén - összekeverve (nagyon csípős az illata, ne lélegezzük be közelről).
Az öntetet a zöldségkeverékkel összeforgatva állni hagytam 2 napig úgy, hogy rendszeresen átforgattam a csalamádét. Pompás az illata és az íze. Csírátlanított üvegbe kerülve megadóan várják sorsukat.

Néhány kg paradicsomot kitettem a napra száradni - most is nagyon jó idő volt erre (paradicsom mosás, szárítás, negyedelés, magház kiszedés).


Paradicsomlekvárt főztem: 1,5 kg (héj és magok nélkül mért) paradicsomhúst felkockáztam és kicsi vízzel párolni kezdtem.


Hozzáadtam egy jó nagy marék felaprított bazsalikom levelet, egy kettévágott vanília rudat és egy-két csipet őrölt chilipaprikát.


Addig főztem, amíg jó besűrűsödött, ekkor kivettem a vaníliát és botmixerrel pürésítettem a paradicsomat. 3:1 zseléfixet hozzáadtam, felforraltam és az előírt mennyiségű (25 dkg) nádcukorral még 5 percig főztem.
Csírátlanított üvegekbe töltöttem, fejfedő, fejenállás, dunszt.
Ebből a mennyiségből 3 db 220 ml üveg lett tele és egy adag kóstoló.


Vajaskenyérrel pompás - a chili egész halványan csipeget.

Vacsorára bográcsos kacsazúza pörkölt készült nokedlivel. Ennyi volt a péntek.

Szombaton többszöri hitegetés és egyeztetés után megérkezett a 30q tűzifa. Munkamegosztásunk a következő volt: én hordtam, Z stócolta. Nem akarom szépíteni a dolgot, de teljesen kipurcantam - hiába az évek nem múlnak el nyomtalanul. Persze volt vagy 40 fok meleg és tűzött a nap, közben csalamádé forgatás, paradicsom áthelyezés, kutya sétáltatás
Vacsorára a szombat reggel bepácolt csaszi volt és alufóliában sült sós-vajas kukorica. Beájulás az ágyba.

A vasárnap már csak laza levezetésként csalamádé üvegekbe töltése és vagy 5 kg paradicsom feldolgozása.

Ki szerint nem vagyok normális? Igaza van mindenkinek!

Ja, a kerítésünkről ellopták a fém házszám táblát. Nem kívánok rosszat a tolvajnak, de amennyi rá volt írva, annyiszor üssenek a kezére mondjuk jó kis műanyag vonalzóval. Majd akkor meggondolná, hogy mikor lop legközelebb. 

A címre visszatérve - még bírtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése