2012-09-25

Sajtos spätzle

Nem tudom, más hogyan/honnan ötletel hétvégi vacsorákat illetően; én mindig megkérdezem Z-t: mit szeretne enni. (OK - értem én, nem kérdezheti meg mindenki Z véleményét.)
Most erre a receptre esett a választás - ha sajt (nem is akármilyen) van benne, csak jó lehet.

Az eredeti recept és elkészítési mód: 500g liszt, 5 tojás, 2 evőkanál só, 2 dl víz, szerecsendió, 2 db közepes fej hagyma, 100g vaj, 300g sajt (gruyére)
Lisztet a tojással, vízzel, sóval összedolgozzuk; lobogva forró vízbe szaggatjuk majd leszűrjük. Kivajazunk egy sütőformát és belerétegezzük a kifőtt tésztát, felkarikázott hagymát és a reszelt sajtot. Pirosra sütjük.

Ez eddig rendben is van, de miért kell a tepsi kikenéséhez 10 dkg vaj? Morfondír elindult és úgy döntöttem = elírás.

A továbbiakban tartottam magam a leírtakhoz, de kettőnknek 20dkg liszt játszott két tojással és az arányosított többi hozzávalóval; kivéve a sajtot - a picit több lett.





Finom volt, isteni illattal, de kicsit száraznak éreztük - még egy kis tejfölt elbírt volna. Így utólag rájöttem, hogy a 10 dkg vajat a sütés fázisában talán bele kellett volna keverni a tésztába vagy a sajtot össze kellett volna olvasztani a vajjal ... csak a volna ne lett volna.



Nos: finom - máskor is játszani fog, ha nem is vajjal, inkább egy kis tejföllel vagy tejszínnel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése