2012-09-24

Szőlő lekvár cukor nélkül

Szóló szőlő, csengő barack - hangzik a mesében. Most csak a szőlő szólt, méghozzá édes hangon.



Annyira édes idén az otelló szőlőnk, hogy semmi cukrot nem tettem a lekvárba.

Az illatozó, hamvas áfonyát játszó fürtöket megmostam és leszemeztem.


Itt követtem el egy hibát: nem magoztam ki, ugyanis a szőlőmag sok jó hatással rendelkezik (én még szeretem is), de később nem úsztam meg.

Feltettem főni a szokásos fazékban az 1,1 kg szőlőszemet és időnként megkevertem. 


Olyan jól befűtöttem szegényeknek, hogy többen eszement gyorsasággal szabadultak meg a ruhájuktól. Közben a lila és pink változatos árnyalataiban gyönyörködhetett minden arra járó.


Jó félóra múlva szépen besűrűsödött a lekvár és ekkor jött Hamupipő (mégsem mondhatom már magamra, hogy Hamupipőke) feladata: kiválogatni a magokat. Szerintem ezek a fürtök kifejezettem arra gyúrtak egész nyáron, hogy tengernyi magot termeljenek; sikerült nekik. Néhány magnak megkegyelmeztem - nem direkt -, ők maradhattak a lekvárban.


Gyönyörű szín, pompás íz, csodálatos illat:


ő a cukormentes szőlő lekvár. Összesen 42 dkg lett: ez az egy üveg és félig egy felfújtas tálka. Sok munka és idő, de az eredmény kárpótolt, engem. Akik nem közreműködtek tevékenyen az elkészítésben, ők kárpótlás nélkül részesültek az íz- és színorgiában.

4 megjegyzés:

  1. eszméletlen jó :))) ide érzem az illatát :)Kata

    VálaszTörlés
  2. :) a színe igaziból még sokkal, de sokkal jobban ott van; az íze.... pompi

    VálaszTörlés
  3. Épp ma főztem szőlőlekvárt. Magam kímélendő, egy kicsit előfőztem a szemeket, épp csak annyira, hogy felpattanjon a bőrük, s szűrőn könnyedén átpasszírozhassan a használni kívánt szőlőhúst. A többi már gyorsan megy:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én is tanultam a magam hibájából - idén (2013-ban) már én is nagyobb lyukú szűrőn passzíroztam

      Törlés