2012-10-12

A változatosság kedvéért - brokkoli

Ez a brokkoli adag még múlt héten készült, szombaton.
Vettem ismét egy adag szeletelt császárt (ne fogjátok a fejeteket, elég régen volt ...), de kellett még hozzá valami, ami kicsit feldobja és utána el is kapja a husit.

A császárszeleteket a szokásos, már mindenki által unalomig ismert pácba forgattam (olívaolaj, mustár, szójaszósz, frissen őrölt feketebors, cecei pirospaprika) és néhány órára a hűtőbe küldtem.

A brokkoli rózsákat megmostam és sós, szódabikarbónás vízben (szerintem így jobban megtartja a zöld színét - ha mégsem, akkor is így főttek meg) félig megfőztem.

A császárokról megmaradt pácban megforgattam a brokkoli rózsákat és ők a felkerültek a tárcsára.

Ha még ettetek finomat ..., legalábbis nekünk (még Z-nek is) bejött.


Az eddig méltánytalanul mellőzött brokkoli ezentúl biztosan sűrűn megfordul a konyhában - és szerencsétlenségére nem szakácsként.

Két közepes krumpliból és egy kanálka vajból krumplipürét készítettem, zakuszka és csalamádé vitték még a zöldséges vonalat, meg egy kis sör; végülis az is zöldség, merthogy nem hús, azt biztos.

Előzetesnek távolban egy havas hegy ... is lehetne akár, de ez most M7 vasárnap késő délután.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése