2012-10-04

Ördögcsók

Az "Ördögcsók" fantázianév - stipi stopi copyright - nálam a csípős paprikakrémet jelenti.

Nem ördöngösség az elkészítése: édes és csípős paprika, só és daráló szükségeltetik hozzá.



10 kg paradicsompaprikát megmostam, leszárítottam, kicsumáztam és feldaraboltam. Másfél kg vegyes erős paprikát mostam és szárítottam, a magok és az erő velünk maradt.



Z hathatós közreműködésével ledaráltuk.



Lemértem a tiszta paprikasúlyt, majd hozzáadtam 15%-nyi sót, összekevertem és csírátlanított üvegekbe töltöttem. 



Tető a fejbe, pózolás és nyugodt ejtőzés a kamrapolcon - így várják a csípős nyelvű Ördögcsókok a bevetéseket - vajas kenyér, pörkölt, gulyás.


Egy hasznos jó tanács: aki csípős paprikával foglalkozik - gondolkozzon előre - szembe nem nyúlkálunk vagy használjunk gumikesztyűt.
Hasznos jó tanács kettő: az ételek sózásánál számoljunk a paprikakrém sótartalmával is! Avagy viseljük örömmel a "biztosan szerelmes a szakács(nő)" című megjegyzéseket!

2 megjegyzés:

  1. Hmmm, nagyon jó az elnevezés:-D. A krém pedig isteni lehet, apósom szokott ilyet minden évben csinálni és ezzel ízesíti a bográcsos finomságait:-)
    Csodaszép színük lett, gondolom a jövő nyarat már nem éri meg:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) - arra azért vigyázok, hogy mindig maradjon a következő szezonig

      Törlés