2012-10-30

Paleo vacsora - a desszert

A paleo étrend legnehezebb fogása szerintem a desszert; ugyanis cukor nem használható és tejtermék sem; viszont tojás igen. Kedves Barátaink gyümölcsöt sem ehetnek, csak grapefruit-ot, kivit és citromot.

Nos - nem egyszerű. Kértem kedves ismeretlen ismerősöktől tanácsot a facén;  ezúton is szeretném nekik megköszönni a sok jó ötletet!

Tehát a desszert elkészítési folyamata nem egyszerű, viszont az íz- és színkavalkád kárpótolt.

1. Kókusztejet készítettem: egy rész kókuszt leöntöttem 2 rész forró vízzel,  forraltam néhány percig, majd ritka szövésű konyharuhába öntöttem és átszűrtem.


Ilyen lett a kókusztej:


A fele mennyiséghez hozzáadtam egy tojássárgáját, 10 dkg mandulalisztet (otthon is elkészíthető, de meg is lehet vásárolni = darált mandula) és főzni kezdtem. Lassan sűrűsödött, nagyon lassan, még annál is lassabban. Olyan lassan, hogy a leszűrt kókuszt kellett hozzáadnom, hogy valamelyest szilárd állagú legyen.
Kihűtöttem a masszát majd száraz teflon serpenyőbe öntöttem több részletben, ahol olyan állagúra sütöttem, mint a császármorzsa.
Igazából itt már vége is lehetne a desszertnek - egy kanál cukormentes lekvárral pompás lenne. Mivel sem kivi, sem grapefruit lekvárom nincs, ezért csak én kóstoltam meg egy adagot szilvalekvárral.



2. A maradék kókusztej felébe beleöntöttem 10 dkg mandulalisztet (lánykori nevén darált mandulát) és felfőztem.

3. Felforraltam a megmaradt kókusztejet és leforráztam vele 10 dkg darált mákot és egy kicsit főztem.

4. Megsütöttem egy kisebb sütőtököt és pürésítettem.

Majd összeállítottam a pohárkrémet:

Fehér: kókusztejes darált mandula.
Sárga: sütőtök püré.
Fekete: kókusztejes mák krém.
Sárga: sütőtök püré.
Fehér: kókuszos császármorzsa
Dísz: egy gombóc sütőtök püré.



Nagyon finom és ami a legjobb: ízlett mindenkinek! 

Egy pici cukrot elviselt volna a pohárkrém, de ez biztosan csak szokás kérdése, úgyhogy - amikor ezután elkészítem - hozzáadott cukor mentes lesz, mert ez így a recept, melynek neve: Paleo mákos-sütőtökös pohárkrém.

2 megjegyzés:

  1. vagány..... :)

    tudod.. még mindig a grapefruit, kiwi, és citromfogyasztáson gondolkodom... meg az őskoron. De le a kalappal, hogy megoldottad, hogy olyan legyen, amit a vendégek szeretnek.. Igazi figyelmesség! bár biztos, hogy magam ez irányhoz- ilyen cögletesen nem tartozom, de most már tudom, ha paleo-s vendégeket kéne vendégül látnom, merre mozduljak.. a megismerésre, utánaolvasásra mindenképpen ráirányította a figyelmemet. és bocsánat barátaidtól- véletlenül sem szeretném őket megbántani :) puszi Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Kata! Igazából nem teljesen paleosok, mert a paleo megengedi a gyümölcsfogyasztást. A diétájukat (nem fogyókúra!) természetgyógyász állította össze és már érzik jótékony hatását. Azt hiszem, ez a lényeg. Kihívás volt megfelelni egy új étrendnek, az alkotás örömével töltött el. A non plus ultra, hogy mindenkinek ízlett. puszi

      Törlés