2012-11-30

Paprikás krumpli - bográcsban

Ugyan az ősz riogat bennünket, de nem adjuk fel - ismét bográcsos vacsora készült.

Előkészületek: megtisztítottam és felkockáztam 6 szem közepes burgonyát; 3 kis fej vöröshagymát apró kockákra; 3 szelet szalonnát nagyobb kockákra vágtam.
Negyed szál füstölt kolbászt felkarikáztam, 2 pár virslit feldaraboltam.
Egy paradicsomot megszabadítottam a héjától és egy paprikával együtt apróra vágtam.


A kiolvasztott szalonnán üvegesre pároltam a hagymát,


hozzáadtam a paprikát és paradicsomot, egy löttyintésnyi vizet - majd a cecei pirospaprikát. Ugrottak be a krumplikockák, kolbászkarikák és a só. Annyi vízzel öntöttem fel, hogy majdnem ellepje.

Mikor megpuhult a krumpli - néhányszor pótolni kellett a vizet - szaltóztak a bográcsba a virsli darabok. Még néhány perc - és kész.


A tányéron még kapott egy kis erős zöldpaprikát a "zize" kedvéért - meg az én kedvemért.


Házi csalamádé és friss parasztkenyér; sör. Pukk-durr; finom lett, egészségünkre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése