2012-11-09

Tökös-mákos rétes

Szombaton gulyást főztünk bográcsban. Három óra környékén kezdtük meg az előkészületeket, a tűz fél négykor lobbant fel.
Mivel a marhahús nem az a gyorsan puhuló fajta, ezért a bográcsozás már sötétben fejeződött be.


Míg a bográcsban rotyogott a gulyás, addig a konyhában elkészítettem az idei őszi szezon kedvencét, a tökös-mákos rétest.

2 dl tejet 3 evőkanál cukorral felforraltam.


Beleöntöttem 3 dl darált mákot és fél dl darált mandulát, összefőztem.


Két réteslapot olvasztott zsírral meglocsoltam. A réteslap tetejére egy vékony sor sült, villával kikevert tököt halmoztam.


Tekertem egyet a réteslapon, egy sor felfőzött mák következett.


Tekerés - sült tökpüré - tekerés - felfőzött mák - tekerés.

3 rúd készült; tetejüket is megkentem olvasztott zsírral, majd forró sütőben küldtem őket melegedni.


Miután megsültek, még melegen meghintettem porcukorral a réteseket.


A rétegek nem teljesen úgy jöttek ki, ahogy szerettem volna, de az íze nagyon finom volt; hidegen is.

2 megjegyzés:

  1. Húúú, szerintem nagyon szép lett, bárhogy is képzelted el! És gondolom isteni is! A bogrács pedig annyira hangulatos!!!!!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marka!! Úgy gondoltam, hogy tök felett mák, mák felett tök lesz - most jött az ihlet (köszi, hogy munkára bírtad az agysejteket), hogy más kellett volna a sorrendnek lennie, talán: tök- tök - mák mák. Majd legközelebb ...

      Törlés