2012-12-29

Gránátalmás grapefruit lekvár

Amikor az ember "sokat" pihen, bizonyos megszokott tevékenységek hiányozni  kezdenek. Nálam már ma beindult az agyrágó bogár és folyamatosan susogott a fülembe: főzz már lekvárt, főzz már lekvárt.
Jó. Egy idő után én is megunom a susogást - körülnéztem, miből is lehetne egy kis lekvárt főzni.
Fellelhető gyümölcsök a kamrában: alma, narancs, rózsaszín grapefruit, gránátalma.
Az alma megmarad a napi egy almának; a narancs pedig nyersen is nyerő.
Maradt a grapefruit és a gránátalma.




Megmostam és meghámoztam két grapefruit-ot úgy, hogy a külső keserű réteget is levágtam, de a cikkek közötti hártyák maradtak.
Egy kis lábas felett felkockáztam a 2 grapefruit-ot és elkezdtem főzni.


Viszonylag gyorsan összeesett, ekkor hozzáadtam 3 csapott evőkanál cukrot és egy gránátalma magjait.


Nagyon gyorsan zselésedett, semmi egyéb zselésítőt nem kellett használni (ez különösen jó volt, mert semmi ilyesmi nincs most itthon).


Nem lett túl sok, az is viharos gyorsasággal kezdett fogyni - egy 200 ml-es üveg lett tele és félig egy felfújtas tálka.



Gyönyörű színek a ragyogó év végi napsütésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése