2012-12-11

Gyors vacsora ötlet

Péntek reggel ezer felé járt az agyam, de arról még elképzelésem sem volt, hogy mit főzzek hétvégén.
Nosza elmentem a piacra, hátha ihletet kapok. Masszív kajaszaggal párosulva meg is érkezett.
Azt szeretném megtudni, hogy egy olyan viszonylag nyitott piacon, mint a Bosnyák, hogy' lehet már reggel fél 8-kor olyan tömény ételszag, hogy az röpke 10 perc alatt beleeszi magát a ruhámba és a hajamba.
Mindegy, ez így szokott lenni, megszokni nem, de megtűrni tudom - ezért az apróságért nem megyek máshova. Ha már ott egy lokál, hadd legyek én a patrióta - sűrű elnézést ezért.

A baromfisnál szembe jött velem 4 vagány pecsenye kacsacomb; egy gáncs és már ugrottak is a kosaramba. Sovány csirke vágtában követte őket két egész csirkecomb. Pfff szombat - vasárnap: pipa.

Pénteken mi legyen? Gyönyörű csiperke gombák lengették kalapjukat felém, szerencsére a mérges nem volt közöttük. Tudjátok az, aki mindig földhöz csapja a kalapját ...

Tojás, erős paprika, karfiol (valamire csak jó lesz alapon). Ja és 4 kg fekete napraforgómag kedves tollas vendégeinknek - nagyon jó étvágyuk van.

A mélyhűtőben didergett egy csomag leveles tészta - innen indult a gyors vacsora.

Szobahőmérsékleten kiengedtem a leveles tésztát. Amíg ő elgémberedett ujjacskáit dörzsölve melegedett, addig megtisztítottam és feldaraboltam negyed kg gombát.
Két evőkanál zsíron megpároltam a feldarabolt gombát és egy nagyobb fej, felszeletelt vöröshagymát. Só, pici bors. Botmixer (egész héten úgyis pihent).

A gombás masszába belekevertem egy jó evőkanál medvehagyma pestot

Ezzel a keverékkel megkentem a feldarabolt leveles tésztát, juhbeles bécsi virslit tettem rá és összegöngyöltem. Készült virsli nélküli hasé is; és medvehagymás gombakrém nélküli tekert virsli is. Fő az egészség és a változatosság.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és irány az előmelegített sütő.
Napsütötte színt kaptak és már kerültek is a tányérra.


Leírni majd' tovább tartott, mint elkészíteni. Nem mellesleg finom is volt, és szép, meg illatos. (Így utólag már látom, kicsit pajzánra sikerült ez a fotó.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése