2012-12-04

Tormakrémes sonkatekercs

Vasárnap ünnepelte Z a születésnapját, mi pedig Z-t ünnepeltük. A sütés-főzés részemről már pénteken elkezdődött, hisz kedvenc süteményének legalább 2 napot kell pihennie fogyasztás előtt.

Ne rohanjunk azonban ennyire előre, a sütemény még messze van.

A menü nagy része kívánságlista alapján készült, közöttük ez is: tormakrémes sonkatekercs.

Nem egy ördöngösség az elkészítése, a titok a fő alapanyag, azaz a sonka minőségében rejlik.

Elkészítettem a besamel mártást: mely alap hangon úgy hallatszik, hogy ahány dkg vaj, annyi dkg liszt, annyi dl tej. 
Én most kicsit keményebb mártást szerettem volna, nehogy kiballagjon a tekercsekből, ezért felolvasztottam 3 dkg vajat, beleszórtam 3 dkg lisztet és kevergetve főztem, majd hozzáadtam 2 dl tejet és jó sűrű krémmé főztem össze. 
Amikor már langyosra hűlt, hozzákevertem egy kis üveg csemege tormakrémet. Sót nem adtam hozzá, mert a sonka is alapból sós.

Gyönyörű sonkát kaptam, hajszálvékony szeletek - finom, füstös íz. 7 szelet sonka 20 dkg volt.
A sonkaszeleteket félbe vágtam és megkentem a tormakrémmel, majd felgöngyöltem.


A göngyölt tekercseket egymás mellé sorakoztattam és mindegyik kapott egy-egy pötty krémet a közepére.
Szerintem hagyjuk egy napot összeérni az ízeket!



Két karcsú tormakrémes sonkatekercset akár szendvicsbe is tehetünk.

A többi fogás hamarosan érkezik, már a receptek - sorukra várva - magas térdemeléssel helyben járnak.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi, ilyesmit én is szoktam gyártani! Na de mikor jön az a süti amire 2 napot kell várni?? :))) Kíváncsi vagyok...

    VálaszTörlés
  2. Türelem - Z szerint megéri kivárni :)

    VálaszTörlés