2013-01-30

Kocsonya

A kocsonya eléggé megosztó étel. Én színhússal eszem meg, de tudom, hogy jó sok disznóságnak is bele kell főnie, különben nem dermed meg.
Szerencsére Z imádja a kocsonyásító dolgokat, ezért most is került bele: fül és láb. 

A húsneműt nagyon alaposan megmostam,megsikáltam, megkapargattam.
A legnagyobb fazék fellépése következett. A húsokat, teatojásba zárt egész feketeborsot, tengernyi megtisztított fokhagymagerezdet (2 fej), egy sárgarépát és egy fehérrépát a fazékba tettem, felöntöttem hideg vízzel, sóztam.


Forrás után lehaboztam, gyöngyöző pozícióba állítottam a gázt. Lassan főztem hosszú órákon keresztül.
Emlékszem, gyerekkoromban Anyukám este feltette a kocsonyát, reggelre lett kész.

Amikor megpuhultak a húsok, a füleket felcsíkoztam, a lábakat kicsontoztam és felszeleteltem, a színhúst is felszeleteltem.



Testvériesen tányérokba osztottam el a húsokat és a leszűrt lével felöntöttem.


Fóliával letakarva a teraszon hűtöttem ki a tányérokat. 

Z adagja:


Az én részemet sárgarépa szeletekkel jelöltem meg.



Citromlével meglocsolva, pirítós kenyérrel imádni való vacsora. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése