2013-02-15

Cvekedli

Káposztás cvekedli. Ciki? Pfff, lehet, hogy már ez a szó, hogy "ciki" is ciki? Ez még az én nemzedékem szava. 

Amint már említettem, Z kedvence a tészta. Most káposztás. Nem is akármilyen; cvekedli azaz kocka.

A fő művelet a káposzta lereszelése; nekem a fél konyha megtelt apró káposzta darabkákkal.


Ez természetesen kiküszöbölhető, ha: 1/ elektromos reszelőt használunk, 2/ ügyesebben reszelünk. 

A lereszelt káposztát enyhén megsózzuk.


Kb. 10 perc után a besózott káposztát kinyomkodjuk.

Egy lábasban cca 3 evőkanál vajat vagy zsírt olvasztunk, ebbe tesszük a kinyomkodott káposztát. Időnként megkeverve puhára pároljuk.
Amikor megpuhult, egy evőkanál cukorral, sóval, borssal ízesítjük.


Nagykocka- vagy fodros nagykocka tésztát kifőzünk, majd beleforgatjuk az ízesített párolt káposztába.
Ízlés szerint még sózzuk, borsozzuk - tálaljuk.


Öööö - én még megporcukrozom. A felét. Mert szeretem így is és úgy is. 

6 megjegyzés:

  1. Nem ciki egyáltalán, SŐT!! Mi imádjuk és ugyanígy, cvekedliként...;-) sok-sok kristálycukorral....

    VálaszTörlés
  2. Bizony, nem ciki, én is cvekedlinek ismerem! És isteni!!! (persze nem a menzás...)

    VálaszTörlés
  3. Én is cvekedlinek ismerem, szintén borsozva és porcukrot rá ! És ha még a tésztát is otthon készíti az ember ! Fenséges étek. Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tészta most nem saját készítés, sajnos. Örülök, hogy ez az egyszerű étel oly népszerű másoknál is!

      Törlés