2013-02-06

Szülinapi torta

Anyukám 70 éves lett. Meglepetés bulival készültünk.
Jól megbeszéltem vele, hogy vasárnap ünnepeljük meg őt úgy, hogy megfőzi az ebédet és mi szépen beleülünk a készbe - azt bevállaltam, hogy a tortát én viszem.

Természetesen nem így történt: megfőztem és bevásároltam minden bulihoz valót és este a kompániánk beállított hozzá. Volt nagy meglepetés, örömkönnyek.

A vacsora sertéspörkölt volt nokedlivel és házi csalamádéval.
Az apero-hoz fokhagymás mártogatóst készítettem és sós rudat sütöttem.

A lényeg azonban a torta volt, melynek receptjét Teller-Cake Zsuzsától kértem  és kaptam. Ezúton is nagyon szépen köszönöm!!!!!

Most pedig következzen a Brutálcsokis-narancsos-marcipános torta receptje.

Piskóta: 6 egész tojás, 30 dkg cukor, 15 dkg finomliszt, 5 dkg kakaópor, 6 evőkanál víz.

A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem.



A sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vízzel, majd hozzáadtam a lisztet és a kakaóport. Óvatosan beleforgattam a tojáshabot.
Egy tortaforma alját vajaztam, liszteztem - beleöntöttem a nyers tésztát.
180 fokra előmelegített sütőben 40 percig - tűpróba!!!!- sütöttem.




Amikor megsült, rácsra borítottam úgy, hogy a teteje legyen felül.





Kihűtöttem, majd három lapba vágtam és megtöltöttem a krémmel és marcipánnal.

Krém: 3 dl tej, 10 dkg cukor, 30 g vaníliás pudingpor (főzős), 5 evőkanál rum (én a gyerekek miatt elhagytam - helyette 1 evőkanál házi vaníliakivonat), 20 dkg étcsokoládé, 25 dkg margarin, 1 narancs reszelt héja.

Én másfélszeres adagot készítettem, mert a tortát kívül is ezzel a krémmel vontam be.

A tejből, cukorból és pudingporból sűrű krémet főztem, majd beletördeltem a csokoládét és kevergetve beleolvasztottam. Miután kihűlt hozzáadtam a vínília-kivonatot, egy nagy narancs reszelt héját és a habosra kevert margarint. A kész krémmel nagyon jól lehet dolgozni, néhány óra hűtés után remek tartása lesz!

Két lappá nyújtottam 20 dkg marcipánt, majd összeállítottam a tortát:

Piskóta lap, krém,


marcipánlap,


krém, piskótalap, krém, marcipánlap, krém, piskótalap.
Az egész tortát kívül is bevontam a krémmel, marcipán golyókkal jelöltem a szeleteket.



Nagyon színes, vicces gyertyákat vettem. Vásároltam cukormázzal bevont csokipasztillákat a gyertyák színeiben, azokkal díszítettem a torta tetejét. A gyerekeknek virág-nyalóka is felfért még a hátsó sorba.


A marcipánrétegek szinte teljesen el is tűntek a krémben.


Ez a torta masszív vezető helyet foglalt magának a repertoárban. Nagyon finom!
Boldog szülinapot, Anyu!

2 megjegyzés:

  1. Látom csodálatosan sikerült minden, gyönyörűséges és finom (;-)) tortát kapott Anyukád! Isten éltesse őt még nagyon sokáig!!!
    :)

    VálaszTörlés