2013-03-07

Carne-Veg: sárgabarack

Miss Veg jelenése van ezen a héten is: főszereplő a sárgabarack.

A sárgabarack jótékony hatása vitathatatlan. Tartalmaz A-vitamint, béta-karotint, B17-vitamint, káliumot, kalciumot, foszfort, C-vitamint és ként. A csontok és a szövetek újjáépítésében fontos szerepe van, így fogyasztása egyaránt javasolt fiataloknak és időseknek.
Növeli a sejtek energiáját, élettartalmát, fokozza a vérképzést, mérsékli az asztmás panaszokat. Vízhajtó, méregtelenítő hatású. Segít leküzdeni a baktériumok, vírusok által okozott fertőzéseket.
(forrás: vitaminsziget.hu)



A zserbó-szelet mintájára készült a hozzáadott cukrot nem tartalmazó lekvárok (sárgabarack és szilva), valamint mák felhasználásával készült "Lekváros-mákos szelet".

Tészta hozzávalói: 1/2 kg finomliszt, 1/4 kg vaj, 1 tojás, 1 tojássárga, 2 dkg élesztő, 3 evőkanál porcukor, só.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd 4 részre vágtam.
Az első golyócskát kinyújtottam, és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Bőven megkentem saját készítésű, hozzáadott cukor nélküli szilvalekvárral.


Erre ismét egy kinyújtott tésztalap került.

A tésztalapot megkentem hozzáadott cukor nélküli sárgabaracklekvárral 



és bőven megszórtam darált mákkal.


Tésztalap - szilvalekvár - tésztalap.

A legfelső sort villával megszurkáltam és közepesen meleg sütőben megsütöttem.

A tetejét magas kakaótartalmú olvasztott csokoládé és olvasztott vaj keverékével kentem meg.




Pompázatos lett.
A cukor nélkül készített lekvárok még megvásárolhatóak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése