2013-03-14

Carne-Veg sorozat: Bab mártogatós medvehagymával

Miss Veg ajánlása medvehagymás bab mártogatós, melynek alap ötletét egy tv-műsorban láttam.

A száraz hüvelyesek közül hazánkban a sárgaborsó, a lencse és szárazbab a legkedveltebb zöldségféle. Ezek különösen a vegetáriánusok számára jelentenek fontos táplálékot, hiszen fehérje összetételük igen hasonló az állati eredetű komplett fehérjékéhez, így kiváló húspótló ételek készülhetnek belőlük. Érdemes legalább hetente egyszer fogyasztani ezeket valamilyen formában, a diétázók azonban számoljanak magas energia- és szénhidráttartalmukkal!
Bab vagy népies nevén paszuly.  A termést még zsengén, hüvelyes formában "zöldbab"-ként, illetve beéretten a magját "szárazbab"-ként fogyasztjuk.

Elődeink a babnak inkább a magját kedvelték, jó eltarthatósága, laktató hatása különösen népszerűvé tette.

A többi hüvelyeshez hasonlóan a fejtett tarkabab is kitűnő fehérjeforrás. Húsfélék helyettesítője lehet az étrendben, mivel fehérjéi majdnem hogy egyenértékűek a hús vagy a tojás fehérjéivel.
Az állati eredetű fehérjékkel ellentétben a hüvelyesek (a szójababot kivéve) nem tartalmazzák megfelelő mennyiségben és összetételben a szervezet egészséges működéséhez szükséges esszenciális aminosavakat, ezért más növényi eredetű táplálékkal és (teljes kiőrlésű) gabonafélékkel együtt célszerű őket fogyasztani.
(forrás: teller.hu)


Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, 2-3 gerez fokhagyma, egy babkonzerv (fehér vagy tarka) vagy beáztatott és megfőzött szárazbab, só, bors, 3 evőkanál olíva olaj, 2 evőkanál medvehagymakrém


Az olívaolajon megpároltam az apróra vágott vöröshagymát, majd a végén hozzáadtam a reszelt fokhagymát is. A lecsepegtetett babot a fortyogó hagymákra öntöttem és kb 5 percig kevergettem, majd hozzáadtam a medvehagyma krémet és összefőztem. Lazításként 2 evőkanálnyi bab-levet kapott.



Botmixerrel pépesítettem, összekevertem, só, bors.

Behűtöttem, majd szárzellerrel és pirítós kenyérrel tálaltam.


Szuper vendégváró és szendvicsbe is kiváló.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése