2013-03-25

Ricottás pohárkrém

A múltkori panna cotta, Z-nél aratott sikerén felbuzdulva ismét hasonló édességet készítettem, méghozzá ricottával.


A pohárkrémhez szükségem volt egy doboz habtejszínre, ricottára, tortazselére, valamint két fajta házi lekvárra.

A legalsó réteghez összekevertem a ricotta kétötödét 4 teáskanál szomolyai feketecseresznye lekvárral


A legfelső réteg előkészítéséhez szükség volt a ricotta második kétötödére és 4 teáskanál levendulás sárgabaracklekvárra. A levendula nem tolakszik, diszkréten a háttérben marad.


A középső réteghez a tejszínt lábasba öntöttem, hozzáadtam 2 evőkanál házi vaníliás barnacukrot, a maradék ricottát és a kis zacskónyi, színtelen tortazselét. Kevergetve főztem, egy percig forraltam, majd a tűzről lehúzva hűtöttem. Amikor elkezdett "megkötni", összeállítottam a pohárkrémet.
Feketecseresznyés krém, tejszínes krém, levendulás sárgabarackos krém. 


Tetejét feketecseresznye lekvárral díszítettem, behűtve tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Jaaaaj, ez mennyire finom lehetett! Én is szoktam csinálni és hatalmas sikere van mindig. AZ a cseresznyelekvár isteni lehet!!!

    VálaszTörlés
  2. Óh, maradt még egy pohárral? ;-)

    VálaszTörlés