2013-03-18

Tejpite narancsos mártással

múltkori tejpite után újabb verziót próbáltam ki, de most kivételesen ragaszkodtam a recepthez.

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 6 egész tojás, 3 evőkanál cukor, 2 csomag vaníliás cukor (nálam 1 evőkanál házi vaníliás cukor), 1 liter tej, csipet só, vaj a tepsi kenéséhez

A sütőt melegítsük elő 180 fokra, egy magas falú tepsit kenjünk ki vajjal. A tojásokat kikeverjük a cukorral és vaníliás cukorral. Hozzáadjuk a csipet sót, lisztet majd apránként a tejet.
A kikent tepsibe öntjük a tésztát és megsütjük.

Sütés közben így nézett ki - Magyarország domborzata:


Miután kisült, a domborzati viszonyok változtak egy kicsit:


Narancsos mártás hozzávalói: 2 narancs, 16 g vaníliás pudingpor, 2 dl víz, 2 evőkanál cukor


A nagyon gondosan megsikált, megmosott narancsok héját lereszeltem; a két narancs levét kifacsartam (2 dl lett) és a narancshéjjal, a vízzel, cukorral és a pudingporral csomómentesre kevertem, majd feltettem főni.


A mártás gyorsan besűrűsödött és pompázatos íze lett (gyorsan ellenőrizni kellett a minőséget). 


A mártás tengernyi sütemény kísérője lehet, most a domborzati viszonyokat tükröző pitét választotta.


Melegen finom volt.
Langyosan finom volt.
Hidegen finom volt.
Summa summarum - finom. Nem szép. Viszont csúnya.

2 megjegyzés:

  1. Ronda és finom kategóriás? Sebaj! Szerintem azok a legjobbak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) a baj, hogy ugyanennyi munkával akár szép is lehetne; de legalább finom

      Törlés