2013-09-04

Hamis kebab

A legutóbbi tárcsán sütés alkalmából majdnem kommersz fasírtot készítettem, azaz darált sertéshús, apróra vágott vöröshagyma, só, őrölt feketebors, pirospaprika. Ezért hamis kebab, mert marhahús most nem játszott.

Lényegesen lazább volt, mintha marhahús is lett volna benne. Szép lassan sültek a lelapított gombócok pácolt csirkemell és gomba társaságában.


A tárcsa közepén irult-pirult a páchoz kivételesen használt néhány vöröshagyma szelet.


A köret - az nem volt; a saláta - az volt. Mégpedig sopszka saláta.

Uborkát - paradicsomot - lila hagymát felkockáztam, összekevertem sóval, majd a hűtőben pihentettem. Tálaláskor bőven megszórtam reszelt kecske szirené sajttal.



Nem volt rossz, sőt kifejezetten finomra sikerült, de az eredetit csak messziről érinti. Bulgáriában - anno ezer éve - naponta hatalmas adag sopszkákat pusztítottunk és szto gramm vodkát(kat). Remélem másnak is vannak feledhetetlen emlékei a régi, mondjuk burgaszi nyarakról.

2 megjegyzés: