2013-10-02

Zakuszka - idén is

Néhány hete elkészült végre az idei adag zakuszka. Sokan grillezett, sült húsokhoz vagy tésztával fogyasztják - én legtöbbször csak úgy kikanalazom az üvegből. Végülis tömény zöldségpüré.



A padlizsánokat faszénparázson megsütöttem, ez idő alatt a paradicsompaprikák a sütőben sütkéreztek. Sütés után lefedve álltak egy ideig - így héjuktól könnyedén megszabadítottam őket.


A feketére sült padlizsánok héját lehúztam; vöröshagymát apróra vágtam, majd extraszűz olívaolajon sóval puhára (nem pirosra) pároltam.

Összekevertem a sült padlizsánhúst a párolt hagymával és a paprikahússal - és a botmixert útjára indítottam. Kapott még olajat, sót, őrölt feketeborsot ízlés szerint.


A zöldségkrém visszakerült a tűzre - most is puffogott, úgyhogy folyamatosan keverni kellett. Sterilizált üvegekbe töltöttem, tótágas, dunszt. Kóstolás. Kanalazás.


2 megjegyzés:

  1. Minden évben készítem én is, de csak kenyérre kenve fogyasztjuk. Tésztával sem lehet rossz.
    Látszik mennyire krémes, szép a színe is!

    VálaszTörlés