2014-01-09

Áfonyalekvárral sült almás csirkecomb

Az úgy indult, hogy Z talált egy ígéretes receptet, melyen azért egy kicsit alakítottam.



Hozzávalók: 6 db filézett csirke felsőcomb, 2 fej vöröshagyma, 1 nagy vagy két kisebb alma, 2 db 125g-os camembert, áfonyalekvár, só, bors, szalonna, 2-3 szárzeller

A csirkecombfiléket sóztam, borsoztam - pihenni küldtem a hűtőbe. 



Szalonnaszeletet felkockáztam, zsírját kiolvasztottam, melyen a fűszeres combokat megsütöttem majd a vékony szeletekre vágott vöröshagymát is megpirítottam.


A vékony szeletekre vágott alma mindkét oldalát a zsíron megpirítottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem a sült hagymakarikákat, erre sorakoztattam a befűszerezett, megsült csirkecombokat; a szárzeller darabokat közéjük szórtam.


A combokat befedtem a sült almával, majd erre rétegeztem a vékony szeletekre vágott camembert sajtokat.


Előmelegített sütőbe toltam majd addig sütöttem, míg a sajt szépen meg nem olvadt.


Ekkor lekentem 3 kanál áfonyalekvárral, majd még így is sütöttem néhány percig.


Petrezselymes rizzsel tálaltam.


Legközelebb a sajtot vastagabbra vágom és az áfonyalekvárt külön kínálom hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, a svéd húsgombóchoz szoktam áfonya mártást készíteni, az is isteni:)

    VálaszTörlés
  2. Ez igen, van itt ízorgia! Isteni lehet ezzel az összeállítással!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utólagos kiegészítésemet szem előtt tartva lesz még belőle :)

      Törlés
  3. Nagyon régen jártam nálad.....most annál nagyobb a pozitív katarzis mikor ezt itt megláttam!
    Ez az ízkavalkád,mennyei kulináris élmény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy újra látlak! Szedj magadnak, nyugodtan :)

      Törlés