2014-05-13

Kapros-túrós lepény

A piacon a tojásos néninél mindig van egy kis zöldség, virág esetleg kolbász és szalonna. 
Most gyönyörű kapor virított csinos csomagokba kötve. Illatos táncot lejtettek kecsesen hajlongva. 



Nem is tudtam két csokornak ellenállni, mert már ott, akkor eldőlt, hogy kapros-túrós lepényt készítek.

A tésztához összegyúrtam 25 dkg lisztet, 5 dkg vajjal, két kanál cukorral, csipet sóval, fél csomag szárított élesztővel és bő 1 dl langyos tejjel. Meleg helyen duplájára kelesztettem.

Fél kg túrót villával áttörtem. Hozzáadtam 2 tojás sárgáját, 5 csapott evőkanál cukrot, 1 evőkanál búzadarát, csipet sót, a két csomag apróra vágott kaprot. Csipet sóval habbá vertem 3 tojás fehérjét, majd lazán a túróhoz forgattam.



A megkelt tésztát kizsírozott tepsibe "tapicskoltam", majd a túrót rásimítottam.


Előmelegített sütőben megsütöttem. 

A tetejét megkentem 1 tojás sárgája, 1 evőkanál tejföl és 1 evőkanál cukor keverékével és addig sütöttem, míg ez a máz megszilárdult rajta.


Miután kihűlt (úgy értem, majdnem kihűlt) kockákra vágtam. 


A tepsi nagynak bizonyult, vagyis a töltelék kevés lett - vagy ezek kombinációja. A lényeg a lényeg, hogy nem árt, ha a receptfüzetbe a tepsi nagyságát is leírjuk, hacsak nem sütjük meg hetente ill. a tepsink egy és állandó. 


1 megjegyzés:

  1. Te aztán értesz a kapor táncából! ;-))) Jobb helyre nem is kerülhetett volna az a csokor, mint ebbe a finomságba. :)

    VálaszTörlés