2014-05-07

Libazsíros császárzsemle

Elfogyott a kifli / zsemle, ezért ismét neki kellett állni a dagasztásnak. 
Bevált csapaton ne változtass, ezért ismét libazsíros kiflim tésztáját vetettem be; formáját tekintve azonban zsemlére vágytam. Császárzsemlére.

Formázására Limara adott segítséget blogján; de elsőre "nem pontosan" úgy sikerültek a zsemlék.


A megkelt tésztát nyolc részre osztottam; 45 cm hosszú rudakat sodortam; megcsomóztam; egyik szabad ágát aláfordítottam, majd a másik ágát is "eltüntettem". 





Amíg a sütő melegedett, a zsemlék puha ruha alatt pihentek. Mielőtt a forró sütőbe kerültek volna, felvert tojással lekentem mindegyiküket.


Szép pirosra sültek.





Bár mindegyik zsemle formáját tekintve még hagy kívánnivalót maga után, de az íze és állaga tökéletes.



Legközelebb újra megpróbálom a leírás szerinti elkészítésüket, hátha ...

2 megjegyzés:

  1. Semmi probléma az alakjukkal,nekem csodálatos mind!

    VálaszTörlés