2014-06-23

Joghurtos kifli, zsemle

Hétvégenként rendszeresen készül libazsíros kifli a konyhában. Viszont általában a tej az úgymondott szűk keresztmetszet. 

Fél kg liszthez 3 dl tej szükséges, egyszerre ez épp elegendő nekünk - így a maradék 7 dl tej ....
Legutóbb elfelejtettem tejet venni, ellenben joghurt volt otthon - így azzal tettem egy próbát. Ráadásul fehér liszt is csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, úgyhogy zabpelyhet és teljes kiőrlésű rozslisztet használtam.

A kelesztéshez 1 dl langyos víz volt a segítségemre; majd a tészta összeállításánál adtam hozzá egy kis pohár (140g) szoba-hőmérsékletű joghurtot. A fennmaradó folyadékigényt (1 dl) ismét langyos vízzel  pótoltam.



A tészta ugyanolyan kezes volt, mint az alapreceptből készült. Így már bármikor készülhet friss péksütemény. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése