2014-11-10

Indus tallér

Indiánert szerettem volna készíteni. Szakácskönyv elektronikus formában állt a rendelkezésemre - Tücsökbogár receptjét választottam.

2 tojás fehérjét 2 dkg cukorral keményre vertem. A tojások sárgáját 10 ml vízzel és 2 dkg liszttel kikevertem, majd felváltva hozzáadtam még 2 dkg lisztet és a tojásfehérjét.
Sütőpapírra köröket nyomtam, 170 fokon 10 percig sütöttem.
Innen a recept 180 fokos fordulatot vett, ugyanis a korongok nem félgömbök lettek, hanem maradtak korongok.


Csokoládét néhány csepp olajjal összeolvasztottam, majd bekentem a korongok tetejét.


Könnyű, finom - másnap is puha édesség készült - csak nem indiáner.

Már előre izgulok, hogy a következő próbálkozás során milyen új édesség születik ... 

4 megjegyzés:

  1. Ez a név! Indus tallér! :D Oltári. A süti meg biztos finom, úgyhogy kérek szépen néhány szemet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) görgetem! Finom, de ha nem az kerekedik ki, mint amire számítasz, akkor kicsit keserű az édes ...

      Törlés
  2. Ez a "nyomtam a sütőpapirra" az a nyomózsákot jelenti?
    És ha tennél a tésztába szódabikarbónát,nem lenne félgömb?
    Mellesleg ha ti nem kéritek,én megenném.....;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Csak a volna ne lett volna":
      Ha lett volna nyomózsákom, azzal nyomtam volna - de csak zacskó volt.
      Ha a recept írta volna - tettem volna.
      Ha még volna ... :) :) :)

      Törlés