2014-11-12

Kacsahús pástétom

Márton napra most kacsa készült. Kacsa pecsenye. Kacsa pástétom.



A piacon egy pecsenye kacsamellet vásároltam. A két fél mellet megmostam, leszárítottam, a bőrt bevagdostam, a húst besóztam.
Felforrósított öntöttvas serpenyőben a bőrükkel lefelé sütni kezdtem a hússzeleteket. Amint minden zsír kisült a bőrből, a kacsamelleket megfordítottam és készre sütöttem. Ne szárítsuk ki!


A kisült kacsa zsírban egy közepes fej, felszeletelt vöröshagymát megpároltam.
A kihűtött kacsamelleket felszeleteltem, majd a zsírral, a hagymával, sóval, őrölt feketeborssal, mustárral - kedvenc botmixerem segítségével  -pépesítettem.


Kiflikarikákkal és vékonyra szelt zöldpaprikával kiváló vendégváró vagy vacsora. Néhány más társával együtt - májpástétom, kéksajtkrém - a karácsonyi vacsora előétele vagy a szilveszteri büféasztal dísze lehet.
Hétköznapokon a bolt felvágott helyettesítője.

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de finom lehet! :) Én csirkemájkrémet csináltam ma. Cserélünk? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) csere-bere - jó is lenne: fele költség, dupla élvezet :)

      Törlés