2015-04-29

Fasírt pörkölt

Darált húsból fasírt szeretett volna lenni; darált hús volta előtt pedig sertéspörkölt. Legyen igazság: fasírt pörkölt.

Darált sertéshúshoz apróra vágott vöröshagymát, sót, őrölt feketeborsot, pirospaprikát és egész tojást adtam, majd diónyi gombócokból álló hadsereget formáltam.


Forró zsírban a golyók minden oldalát szép pirosra sütöttem, majd félretettem őket, amíg a pörköltalapot elkészítettem.


Zsíron hagymát pirítottam, majd őrölt pirospaprikát, sót, apróra vágott zöldpaprikát és paradicsomot adtam. Víz többszöri hozzáadásával sűrű pörkölt alapot főztem, majd belerakosgattam a gombócokat is és lassú tűzön főzni kezdtem.


A húsgombócokat rendre megforgattam; az elfőtt levet szükség szerint pótoltam. Miután megfőtt, a köret elkészültéig pihentettem.
Jelen esetben a köret medvehagymás nokedli volt: a hagyományos nokedlitésztába apróra vágott medvehagymát kevertem.


Savanyúkáposzta ideális kísérőnek bizonyult.

6 megjegyzés:

  1. Hűűűűűűű, és hogy csináltad, hogy nem estek szét a gombóckák főzés közben?
    És medvehagymás noki, aztaaaaaaaaaaaaaa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojás összetartotta őket és a testvéri szeretet :)

      Törlés
  2. Finom! Jó ötlet, köszönöm!

    VálaszTörlés