2015-05-12

Medvehagyma és gomba

Ezerszer elmondtam már magamnak, hogy csak és kizárólag listával menjek el vásárolni. Lista 99 %-ban van is nálam, de ha bekapcsol a pásztázó üzemmódom, akkor néha beugrik valami "kihagyhatatlan" ajánlat a kosaramba.
Így jártam legutóbb fél kg fehér csiperke gombával. Egy napot még ellébecolt a hűtőben, de azután valamit kezdeni kellett vele: ötlet nulla.
Egy biztos - meg kell tisztítani és felszeletelni. Megtörtént - ötlet még sehol.
Felszeleteltem két kisebb fej vöröshagymát, de az ötlet még most sem volt sehol.
Zsíron megfonnyasztottam a hagymát, sóztam és rádobtam a felszeletelt gombát. Kevergettem, borsoztam és szinte csak érintőlegesen megszórtam pirospaprikával. 
Kínomban egy újabb vizslatás a hűtőben - ahol arcomba bámult egy kis maradék, olajban eltett medvehagyma pesto. Tűzijáték és dobpergés!
A kb három kávéskanálnyi pestot hozzáadtam a már majdnem kész gombához.



Kenyeret vágtam, megpirítottam és formákat szúrtam ki belőlük.

A medvehagymás gombát a hercig kis kenyérkékre halmoztam és jó étvágyat kívántam magunknak.


Nagyon ott volt a szeren a mai vacsora! A legvégét kenyér nélkül tüntettem el.

2 megjegyzés:

  1. :-D És a végeredmény mennyei! El tudnám képzelni ugyanezt erdei gombával, némi rátört boróka bogyóval.....azta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Emőke! Az erdei gomba biztosan sokat dob az eredményen - a borókabogyót pedig már kommendáltad - tuti ki fogom próbálni!!! :)

      Törlés