2016-04-13

Batátás padlizsánfőzelék

... vagy mondjuk lehetne a neve "Batátás, csicseriborsós padlizsánragu", de ez túl hosszú. Ugyanakkor a hozzávalók nagy része már felsorolásra is került. Esetleg "Fotózhatatlan vegán zöldségragu". 



Egy nagyobb lábosban néhány kanálnyi olívaolajat forrósítottam, majd rádobtam egy csokor felszeletelt újhagymát. Szinte azonnal tódult is utána kb 25 dkg kockákra vágott batáta (édesburgonya); két meghámozott, kockákra vágott közepes paradicsom; két nyurga, felkockázott padlizsán; só. Rendszeresen kevergettem a közepes lángon fortyogó zöldségeket. Időnként némi vizet öntöttem alá, hogy krémes ragut kapjak. Előfőzött csicseriborsó és őrölt feketebors került méghozzá. 

A padlizsán és a paradicsom szinte teljesen krémesre főtt.


Vacsorára magában; másnap ebédre főtt tésztával tálaltam ezt szépnek és fotogénnek egyáltalán nem mondható zöldségkavalkádot. Ellenben isteni finom. 



Folytatódik a zöldséges tobzódás; a fantasztikus ízekkel nem lehet betelni! 

2 megjegyzés: