2016-04-10

Medvehagymás pogácsa

Még kapható bőven medvehagyma, így most pogácsába is került belőle. Az alaprecept a hagyományos és jól bevált "amennyi a túró, annyi a vaj és annyi a liszt" volt.



Az "annyi túró" most 19 dkg volt, így került még hozzá 19 dkg liszt, 19 dkg vaj, só és egy jókora csomó, apróra vágott medvehagymalevél. Plusz árválkodott még a hűtőben kb 2 dkg ementáli sajt, így azt is hozzáadtam lereszelve. A hozzávalókat összegyúrtam és néhány órára a hűtőbe tettem pihenni. Jól áll neki, ha egy egész éjszakát is hűsöl akár.


A pihenés után a tésztát lisztezett felületen kb 1 cm vastagságúra nyújtottam és egy kupicás pohárral apró pogácsákat szaggattam.


A sütőt előmelegítettem; a pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam.


Egy tepsi megtelt, de még maradt tészta - így abból derelyevágóval ujjnyi rudacskákat vágtam.


A sütés menete ugyanaz volt, de a második adag kicsit tovább maradt a sütőben.


Az íze formától függetlenül finom volt.

2 megjegyzés:

  1. Jaj ezt imádom. Mindig ezt sütöm sajtos ropogósnak, nagyon jó ez az alaprecept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is zseni volt, aki kitalálta! Én Anyukámtól tanultam :)

      Törlés