2016-09-11

Kence parádé XIV: Padlizsánkrém

A kence parádé nem ér véget - dübörög a padlizsán szezon. A piacokon az eladó habitusától függően kisebb-nagyobb; karcsúbb-ducibb padlizsánok illegetik magukat.
Immár néhány hete rendre hazajön velem néhány kg padlizsán. A sütőben megsütöm őket, majd a padlizsánhúst tálkákba adagolva a mélyhűtőbe teszem.



Most egy adag friss felhasználásra került. A sült padlizsánhúst összekevertem olívaolajon fonnyasztott vöröshagymával és némi fokhagymával. Adtam még hozzá sót, feketeborsot - majd a botmixer gondjaira bíztam a masszát.

A hűtőben hagyjuk összeérni és pirítós kenyérrel tálaljuk. Pironkodva bezsebeljük a bókokat.

2 megjegyzés:

  1. Az én bókomat is bezsebelheted, mert elkészíted. ❤️
    Abban biztos vagyok, hogy mennyei eledel, én is pont addig bírom enni amíg van belőle. :-))))
    Bár soha nem készítettem, a sütésnél meg a héj leszedésnél elakad a gondolatom....
    Hogy nincs a kencédben nincs majonéz, nem " vad"?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Emőke! A ütést megoldja a sütő (előtte meg kell szurkálni egy tűvel a padlizsánokat); látszik, hogy mikor lesznek készen :) A héj pedig szinte magától szabadul meg a megsült padlizsánhústól. Egy próbát megér!!!
      Majonézzel még soha nem próbáltam, de egyszer megpróbálom. Amúgy nem vad - nekem az a természetes. Egy próbát ez is megér :D

      Törlés